Dieta ziemniaczana – zasady, efekty i przeciwwskazania

Istnieje wiele mitów na temat ziemniaków. Jeden z najbardziej krzywdzących jest ten, że ziemniaki są tuczące. W rzeczywistości ziemniaki pomagają nam schudnąć i są doskonałym składnikiem, który wspiera nasz układ trawienny. Ma w sobie również wiele składników odżywczych, co zaprzecza tezie, że ziemniaki są jedynie pustymi kaloriami. Niemal w 70 procentach składają się one z wody, dzięki czemu nie są kaloryczne i tuczące. Warto więc przekonać się jak wygląda dieta ziemniaczana i jakie skutki może przynieść.

Zasady diety ziemniaczanej

Nie jest to dieta, która wymaga wielu wyrzeczeń. Jest zdrowa i bezpieczna dla niemal każdego z nas. Możemy stosować dietę ziemniaczaną przez nieokreślony czas i nie będzie miała ona negatywnego wpływu na nasz organizm. Wszystko dzięki temu, że ziemniaki mają w sobie wszystkie niezbędne dla naszego organizmu, substancje odżywcze. Witamina C podnosi naszą odporność. Potas i magnez mają wpływ na nasze trawienie, a błonnik wspiera pracę układu trawiennego i przyśpiesza metabolizm. Dodatkowym plusem diety ziemniaczanej, jest to, że nie musimy rezygnować ze stałych posiłków. Podczas tej diety, jedynie co musimy zrobić, to w ciągu jednego dnia zjeść dwa posiłki na bazie ziemniaków. Pozostałe trzy posiłki powinny mieć niską zawartość tłuszczu i cukrów, ale twórcy tej diety nie narzucają nam całego jadłospisu. Jest to niezwykle dogodna dieta, która pomaga nam schudnąć i utrzymać wagę na prawidłowym poziomie.

Kto nie powinien stosować diety ziemniaczanej

Dieta ziemniaczana jest bezpieczna dla niemal każdego z nas. Dziej się tak, ponieważ nie wymaga ona od nas rezygnacji ze stałych posiłków, które mogą nam dostarczyć odpowiednie ilości witamin, czy minerałów. A same ziemniaki mają w sobie wiele wartościowych składników. Jednak dieta ziemniaczana może powodować braki w diecie, które są niewskazane dla kobiet w ciąży i matek karmiących piersią. Dlatego zaleca się unikanie diety ziemniaczanej w tych okresach życia kobiety. To jednak nie odróżnia tej diety od wielu innych, które również nie są bezpieczne dla kobiet ciężarnych u matek. Nie powinni z niej korzystać diabetycy, ze względu na zawartość glukozy. Może ona zwiększyć poziom cukru we krwi, co nie jest dobre dla osób z chorobami przewlekłymi.dieta ziemniaczana

Jakie efekty może dać nam dieta ziemniaczana

Jest to niezwykle skuteczna i bezpieczna dieta, która nie niesie ze sobą ryzyka efektu jo-jo. To bardzo ważne, ponieważ wiele diet może prowadzić do szybkiego przyrostu masy ciała, zaraz po skończeniu stosowania się do owej diety. Dieta ziemniaczana daje widoczne efekty już po tygodniu. W ciągu jednego tygodnia możemy schudnąć dwa kilogramy, a w ciągu dwóch są to już cztery kilogramy. Tak więc to ile schudniemy zależne, jest od tego, jak długo będziemy stosować się do diety ziemniaczanej. Jest to jednak bardzo zadowalający efekt. Dzięki tej diecie jesteśmy w stanie pozbyć się nadmiaru kilogramów, w bezpieczny dla nas sposób. A nie wszystkie diety mogą nam to zapewnić.

Dieta ziemniaczana a ćwiczenia

Tak jak przy każdej diecie odchudzającej, potrzebne są ćwiczenia, które wspomogą proces odchudzania. Tak więc wskazane są ćwiczenia, czy lekki wysiłek fizyczny, które sprawią, że znacznie szybciej będą widoczne efekty diety. Warto również pamiętać, że przy diecie ziemniaczanej, powinniśmy prowadzić zdrowy tryb życia.

 

Leave a Reply