Ćwiczenia odchudzające – jak ćwiczyć żeby schudnąć?

Moi znajomi po tym jak udało mi się osiągnąć dobrą sylwetkę pytali mnie jaką dietę i jakie ćwiczenia odchudzające stosowałem. Często ludzie myślą że taka przemiana wymaga nietuzinkowych środków by zmienić swoje ciało. Ale nie jest to prawdą. Po prostu trzeba zmienić pewne nawyki i stare niezdrowe przyzwyczajenia. Podstawą osiągnięcia wyznaczonego celu jest jest nabycie wiedzy ( w tym wypadku na temat żywienia i treningu ) i konsekwentne wdrożenie ułożonego planu w życie i w cale nie musi być to uciążliwe ani trudne. Na temat racjonalnego żywienia i ćwiczeń wiele napisałem w moim darmowym poradniku, którego udostępniam tutaj.  Słyszałaś o 7 Minutowym Treningu? KLIKNIJ TU teraz i sprawdź!!!

Dobrze jest poświęcić na ćwiczenia aerobiczne i siłowe chociaż 15 minut dziennie lub co drugi dzień w zależności od indywidualnej formy. Trzeba tak ćwiczyć by się nie przemęczać bo szybko można zacząć i tak samo szybko skończyć z kontuzją wynikająca z przeciążenia – potem to prowadzi do kilku dniowej przerwy, zniechęcenia i frustracji. Ja ćwiczyłem od 10 do 30 minut dziennie w zależności od tego jak  jak się czułem na siłach tak by się nie przeforsować – ćwiczenia są tylko uzupełnieniem do pobudzenia metabolizmu a podstawą jest prawidłowo skomponowana dieta.

Jestem zdania że lepiej zacząć pomału i dostosować trening do własnej wydajności organizmu. Na początek wystarczy nawet 7 minut lekkich ćwiczeń aerobowych i 15 minut ćwiczeń obwodowych na siłowni na przemiennie każdego dnia. Z czasem nabiera się kondycji a mięśnie stają się bardziej wydajne i można wydłużyć trening. W internecie znajduje wiele informacji na temat tego by ćwiczenia odchudzające miały efekt należy ćwiczyć dłużej niż 20minut. Osobiście się z tym nie zgodzę ponieważ już kilka minutwystarczy by pobudzić nasz metabolizm i wzmożyć działanie naszego układu krwionośnego co przyczynia się do podkręcenia metabolizmu na dłuższy czas, niż trwają same ćwiczenia, przez co nasz organizm przestawia się na wytwarzanie energii, a nie na jego magazynowanie w postaci tłuszczu w tkance.

Ważna jest też gimnastyka codziennie rano lub wieczorem by porozciągać i uelastycznić mięśnie. Podstawą dobrego treningu musi być dobrze zbilansowana dieta bo bez tego ćwiczenia nie mają większego sensu bo w przeciwnym razie uzyskamy tylko zwiększenie masy mięśniowej i ich wytrzymałości lub tez ich wyniszczenie jeśli dieta nie dostarczy nam odpowiednich substancji odżywczych .

Jakie ćwiczenia odchudzające stosować?

Z ćwiczeń aerobowych wybrałem na początek szybkie spacery i bieganie truchtem na świeżym powietrzu nie dłużej jak 30 minut dziennie. Ćwiczyłem tak by nie dostawać zadyszki bo wtedy jest to oznaka nie wystarczającej ilości tlenu w organizmie i palimy w tym momencie przede wszystkim mięśnie a nie tłuszcz znajdujący się pod skórą i takie wymuszanie na organizmie czegoś czego on nie jest w stanie na dana chwilę wykonać jest drogą na manowce. . Więc jeśli chcesz wytrwać w ćwiczeniach to nie forsuj się bo one też musza dawać satysfakcję i przyjemność.skuteczne odchudzanie

Dobrym motywatorem jest wyznaczanie sobie celów, ale takich realnych do osiągnięcia. Ja na przykład kiedy chodziłem na spacery starałem się na początku szybko chodzić a potem biegać i łączyć to ale tak by jak najwięcej przebiec i zawsze mierzyłem sobie trasę od wyznaczonego punktu A do B. Im dalej przebiegłem a przychodzą takie dni w końcu gdzie zaczynasz biec coraz dłużej i dalej i to daje mi osobiście kopa do dalszego działania bo widziałem postępy w tym co robiłem i skupiałem swoją uwagę bardziej na efektach kondycyjnych i siły mięśni niż na wyglądzie bo to jest tak naprawdę efekt końcowy, który dostaje się w nagrodę a przychodzi to z czasem.

Najszybszy rezultat w wyglądzie i w samopoczuciu osiągnąłem w pierwszych 2 tygodniach kiedy zastosowałem dietę, która zawarłem w moim poradniku, a potem przeszedłem na dietę zrównoważoną i bardziej urozmaiconą.

Cwiczenia odchudzajace. Trening interwałowy kluczem do sukcesu.

Po przez siłowy trening obwodowy i interwałowy wzmocnisz mięśnie i kondycję przez co pobudzisz również metabolizm. Moim zdaniem jest to klucz do sukcesu. Często uważamy, że mamy za dużo tłuszczu, a tak naprawdę kłopotem jest wiotkie ciało i skóra która na nas zwyczajnie wisi. Gdy wzmocnimy wszystkie mięśnie stosując trening obwodowy to sylwetka stanie się sprężysta, ciało zwarte, a przez to optycznie szczuplejsze. Kilkaset brzuszków, wykonywanych nawet codziennie, nie usunie oponki. Nie ma sposobu na to, by ćwicząc, spalić tłuszcz tylko z brzucha. Spalanie tłuszczu jest procesem dotyczącym całego ciała. Dlatego ja ćwiczę mięśnie całego ciała, a nie tylko jedna partię ciała bo to zupełnie bezsensu. Silniejsze mięśnie i lepsza kondycja wpływa na możliwość wydłużenia treningu i dzięki i w bardziej efektywny sposób pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej z organizmu bo wytwarzamy ciepło i pozyskujemy energię z zasobów tłuszczu przez dłuższy czas. W pierwszych minutach treningu spalamy bieżącą energie z pokarmu, a potem dopiero energia jest pozyskiwana z zapasów które nagromadził nasz organizm. Bardzo ważna jest tutaj właściwie zbilansowana dieta i będę to powtarzał wielokrotnie w moich artykułach. Stwierdzenie, że można schudnąć tylko ćwicząc bez zastosowania zdrowego żywienia jest nie prawdziwe. Zostało to udowodnione już nie tylko w praktyce przeze mnie i moich znajomych ale też po przez liczne badania na pewnej grupie osób w ośrodkach i instytutach zdrowego żywienia i odchudzania o którym można przeczytać w moim ebooku gdzie taki raport się znajduję – do pobrania tutaj

Ćwiczenia odchudzające na spalenie tkanki tłuszczowej to za mało.

Należy pamiętać że niewłaściwa dieta może spowodować,że zamiast tkanki tłuszczowej nasz organizm spali mięśnie i wykorzystuje wszystkie makro i mikro elementy potrzebne do normalnego funkcjonowania organizmu, przez co nasze ciało będzie jeszcze gorzej wyglądać niż wcześniej a spadek wagi będzie tylko wynikiem utraty wody i mięśni a także masy kości. Odbije się to również negatywnie na naszym zdrowiu. Warto pomyśleć o diecie zanim zaczniemy treningi.

Jak ćwiczyć żeby schudnąć i ile ćwiczyć to sprawa indywidualna i zależy od naszej kondycji początkowej i masy ciała. osoba która ma dużo tkanki tłuszczowej i spora nadwagę nie może poświęcać zbyt dużo czasu na bieganie ponieważ przeciąży stawy i tu lepsze są maszyny typu rowerek lub orbitrek ( to lepsza opcja ) .Ważne jest trzymanie się ścisłego i dobrze zaplanowanego jadłospisu, dzięki któremu będziemy tracić zbędny tłuszcz a zarazem dostarczymy organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych. Istotne jest to aby taka dieta była dietą zrównoważoną, taka którą możemy stosować przez bardzo długi czas bez wyrzeczeń i cierpień i będzie się ona przyczyniać do utraty zbędnych kilogramów.

 

Leave a Reply